خواص مواد غذایی

۱۰ ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو

می دانید چگونه می توان رشد مو را افزایش داد؟ داشتن برنامه غذایی مناسب بیشترین تاثیر را برای رشد مو هایتان دارد. داشتن موهای سالم برای هر کسی اهمیت دارد، اما بسیاری از مردم از تاثیر رژیم خود بر روی رشد موها اطلاعی ندارند. مواد غذایی بسیاری وجود دارد که به تحریک رشد موها کمک می کند مثل ماهی سالمون، کدو، دانه ها، آووکادو، مرکبات، سبزیجات، غذاهای دریایی، تخم مرغ و سیب زمینی شیرین. در این مقاله به بررسی ۱۰ ماده غذایی می پردازیم که می تواند باعث افزایش رشد مو هایتان شوند.

چگونه می توان رشد مو را افزایش داد؟

رشد مو

وقتی جوان هستید، رشد موهای شما بسیار زیاد است. در حقیقت رفتن به آرایشگاه و خرج مکرر آن برایتان آزاردهنده است. به هر حال بعد از سال ها موهای شما درگیر استرس می شود. بعضی از آقایان از کچلی خود رنج می برند در حالی که دیگران موهای ضعیفی دارند که شکننده شده و هنگام شانه کشیدن کنده می شود. سلامتی موها می تواند به دلیل کمبود مواد غذایی، به هم ریختن تعادل هورمونی، بارداری، شیمی درمانی، ارثی، استفاده های دارویی، استرس، بیماری خودایمنی و بسیاری از موارد محیطی دیگر تحت تاثیر باشد. به طور خلاصه، همه افراد می دانند که موهایشان همیشه هم دلپذیر و سالم نخواهد ماند.

سلامتی موها می تواند به دلیل کمبود مواد غذایی، به هم ریختن تعادل هورمونی، بارداری، شیمی درمانی، ارثی، استفاده های دارویی، استرس، بیماری خودایمنی و بسیاری از موارد محیطی دیگر تحت تاثیر باشد

در حالی که بعضی از دلایل کم شدن موها اجتناب ناپذیر است. یکی از بهترین کارهایی که برای سلامت موهای خود می توانید انجام دهید، اطمینان از داشتن رژیم غذایی مناسب است. بررسی ساختار و عملکرد موها و پوست فرق سر خارج از این مقاله است. اما می توانید اطلاعات مفیدی کسب کنید. پس بیایید به مواد غذایی که به رشد موها کمک می کند نگاهی بیندازیم.

مواد غذایی مفید برای رشد مو

مواد غذایی که به تحریک و رشد موها کمک می کند شامل ماهی سالمون، دانه کدو، آووکادو، مرکبات، سبزیجات، غذاهای دریایی، تخم مرغ و سیب زمینی شیرین است. این مواد غذایی همچنین از ریختن موها جلوگیری کرده و کلید اصلی رشد موهاست.

توت فرنگی:

میوه هایی که سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هستند بسیار مفید بوده و اگر نقاط کم مویی روی سرخود مشاهده می کنید، این میوه ها برای تحریک رشد مو مناسب هستند. ویتامین C ترکیب ویژه ای برای تولید کلاژن بوده که نقش کلیدی در تقویت و دوام موها بازی می کند. مو به وسیله پوشش محافظت کننده ای پوشانده شده که شامل کلاژن می شود و بدون آن مو مستعد شکسته شدن می گردد. اگر می خواهید مطمئن شوید که سطح کلاژن مناسبی دارید و موهایتان قدرتمند است باید توت فرنگی، زغال اخته و مرکبات را از رژیم خود حذف نکنید چون سرشار از ویتامین C هستند.

بادام:

یکی از اجزای آسیب زننده به مو و پوست سر نور خورشید است. وقتی فرق سر شما توسط اشعه خورشید تحت تاثیر قرار بگیرد، سبب آسیب موهای شما می شود. بادام در این مورد مفید بوده چون سرشار از ویتامین E می باشد. این ویتامین نه تنها از پوست و فولیکول های مو در برابر استرس و آسیب اکسیداتیو مراقبت می کند بلکه کراتین تولید کرده که در رشته های مو یافت می شوند و به ظاهر آن قدرت می بخشد. بادام، دانه های گل آفتاب گردان و دانه ها منابع خوبی برای ویتامین ضروری E هستند.

تخم کتان:

وقتی از موهایتان به خوبی مراقبت نکنید، شکننده و مجعد می شوند. بنابراین شانه کردن آن سخت شده و مستعد کچلی می شوید. اگر می خواهید چربی فرق سر شما سالم و طبیعی باشد و از استرس اکسیداتیو جلوگیری شود اسید چرب امگا ۳ در این بخش به شما کمک می کند. بافت موهای شما را تقویت کرده و برای سلامت و زیبایی موهای شما مفید است. تمرکز بالای اسیدهای چرب در تخم کتان سبب شده خوش طعم شود و موارد درمانی زیادی داشته باشد.

حبوبات:

حبوبات منبع غنی از آهن هستند که در خون وجود دارد. اگر خون اکسیژن دار به طور کافی به فرق سر شما برسد، رشد موهای شما تحریک می گردد. اگر به رژیم غذایی خود حبوبات اضافه کنید، می توانید قدرت موها را بهبود بخشیده و از کم شدن آن جلوگیری کنید.

سبزیجات:

احتمالا چیزی درباره MSM نشنیده اید. اما همین ماده نقش مهمی در سلامت و رشد موهای شما بازی می کند. کلمه دیگری از این ترکیب سولفور ارگانیک بوده که برای بهبود کراتین مو ضروری است. کراتین پروتئین موجود در رشته های مو می باشد. پس بدون MSM که از سبزیجات گرفته می شود، رشد موها غیر ممکن می گردد.

غذاهای دریایی:

دلیل معمول ریزش موها کمبود زینک می باشد. چون ماده ضروری برای سلامت و قدرت موهاست. خوشبختانه مصرف غذاهای دریایی حتی به مقدار کم، حدود ۵۰ درصد از زینک روزانه مورد نیاز برای سلامت موهای خود را تامین کرده اید.

آووکادو:

اگر می خواهید رشد موهای خود را تحریک کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنید، آووکادو را به رژیم خود بیافزایید. این میوه خوشمزه سرشار از اسید چرب امگا ۳ بوده که برای سلامت فولیکول های مو ضروری است. هم چنین می توانید به طور موضعی آن را به مناطقی از فرق سر خود مالیده یا ماسک مو درست کنید تا ظاهری درخشان به موهای خود ببخشید.

ماهی سالمون:

ماهی سالمون سرشار از اسیدچرب امگا ۳ می باشد که می تواند موها را پوشانده و درخشش آن را حفظ کند

وقتی موهای شما ظاهر درخشنده و زیبای خود را از دست می دهد، می تواند خیلی دردناک باشد اما بدون اسیدهای طبیعی در مو، جذابیت آن از دست رفته و مستعد آسیب می گردد. ماهی سالمون سرشار از اسیدچرب امگا ۳ می باشد که می تواند موها را پوشانده و درخشش آن را حفظ کند.

تخم مرغ:

تخم مرغ نه تنها منبع پروتئین نیستند اما سرشار از بیوتین هستند که ویتامین B داشته و به سلامت موها کمک می کند

بدون پروتئین رشد کلی بدن متوقف می شود و این موضوع در موها نیز صدق می کند. تخم مرغ نه تنها منبع پروتئین نیستند اما سرشار از بیوتین هستند که ویتامین B داشته و به سلامت موها کمک می کند. اضافه کردن تخم مرغ به رژیم روزانه خود چند بار در هفته میزان بیوتین شما را افزایش داده و رشد موهایتان را تنظیم می کند.

آب:

آب سبب می شود موها نرم و درخشان شوند و سالم بمانند

هیدراته ماندن بخش مهمی از پروسه بدن شماست که تاثیر زیادی بر رشد موها دارد. یک چهارم رشد موها تحت تاثیر آب می باشد. اما بدون رطوبت مناسب، رشد آن کم شده و موها ضعیف می شود. آب سبب می شود موها نرم و درخشان شوند و سالم بمانند. مقدار پیشنهادی آب روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان می باشد که موهای شما را در بهترین شرایط نگه می دارد.

منبع
دکتر سلام
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن